درپایان ماه مه 1951 (May 1951) موسسه یووسکوله فنلاند برای طراحی ساختمان جدید آموزشی، اقدام به برپایی مسابقه ای کرد که آلوار آلتو (Alvar Aalto) برنده میدان شد.

نظام توده و فضا در دبستان هینز گالینسکی برلین آلمان (Heinz Galinski School)، کوچکترین شباهتی به فضاهای آموزشی ندارد. برخلاف آنچه که از ساختمان یک دبستان انتظار می رود، ساختار کالبدی این بنا بسیار نامنتظره و پیچیده بوده و نمونه ای استثنایی در میان مراکز آموزشی معاصر محسوب می شود.

آکادمی علوم کالیفرنیا آمریکا، هم یک موزه ی تاریخ طبیعی است، هم یک رصدخانه، و هم محل نگهداری بیش از ۲۰ میلیون تحقیق که از دانشمندان سراسر دنیا جمع آوری شده است.

در میان نسل دوم معماران مدرن که پس از جنگ جهانی دوم سعی در تعدیل عقاید افراطی، اعتلای آرمان ها و رفع چالش های معماری مدرن داشتند، لویی کان و پل رودولف بیش از سایرین موفق بودند. این دو معمار هر یک به نحوی تحت تاثیر اساتید معماری مدرن و مشتاق به کشف پتانسیل های مصالح جدید نظیر بتن بودند.

اعتبار سبک بین المللی در سال های نخست شکل گیری معماری مدرن، وامدار اندیشه های والتر گریپوس (Walter Gropius) در خصوص ویژگی های معماری عصر جدید است.

صفحه2 از2